کرومولون ها (Cromulons)

کله ها
  • نام های دیگر: خداوند، سر غول پیکر، سر ها
  • وضعیت : زنده
  • دنیای محل زندگی: Signus-5 expanse
  • اولین حضور: Get Schwifty
  • ظاهر: سرهای طاس بزرگ با چانه بلند


کرومولون ها، موجوداتی به شکل سر انسان غول پیکر و به اندازه ی یک سیاره هستند. این موجودات که در واقع از اهالی بومی منطقه ی Cygnus-5 به حساب می‌آیند، برای اولین بار در اپیزود Get Schwifty (فصل ۲) به عنوان شخصیت منفی آن قسمت حضور پیدا کردند.

مشخصات ظاهری

همانطور که گفته شد، کرومولون ها، موجوداتی به شکل سر یک انسان غول پیکرند. به نظر می‌آید که تمام کرومولون ها، به یک شکل هستند. سرهایی بسیار بزرگ با ساختارهای یکسان صورت، رگ های برجسته و ابروهایی به هم پیوسته و تنها تفاوتی که بین آن ها دیده میشود، رنگ های متفاوت آن هاست. از نکات جالب توجه دیگر هم اینکه در پشت سر کرومولون ها، سوراخی وجود دارد; یعنی جایی که محل قرارگیری گردن انسان است و به عقیده ی برخی، این سوراخ نوعی مقعد برای آن هاست.

شباهت کرومولون ها به یکدیگر، حتی در تن صدایشان هم صدق میکند. تمامی آن ها، صدایی عمیق و یکنواخت دارند و حتی در مواقعی که عصبانی میشوند، لحن صحبت کردنشان مانند حالت عادی حرف زدنشان است.

تاریخچه

به گفته ریک سانچز، کرومولون ها، از استعداد و توانایی نمایشگری گونه های پایین تر از خود تغذیه میکنند. عملکرد آن ها هم بدین صورت است که ابتدا سیاره ای که به هر نحوی دارای حیات هوشمند باشد را تسخیر میکنند، سپس این سیاره را از راه دور، به وسعت کهکشانی که در آن زندگی میکنند انتقال میدهند. و در ادامه، با اجرای یک برنامه ی تلویزیونی به نام Planet music، این سیارات را وادار میکنند که با اجرای موسیقی و رقابت با یکدیگر، آن ها را راضی کنند. سیاراتی که مسابقه را می بازند یا رد صلاحیت می شوند، به وسیله ی پرتو پلاسما، متلاشی خواهند شد. هنگامی که ریک و مورتی برنده ی مسابقه شدند، کرومولون ها اشاره میکنند که ۹۸۸ فصل متوالی، این برنامه را اجرا کرده اند و پس از نمایش سیاره ی زمین، تصمیم آن ها بر این شد که این نمایش را به پایان برسانند.

قدرت کرومولون ها به قدری زیاد است که یکی از آن ها به تنهایی میتواند با نزدیک شدن به یک سیاره،سبب وقوع تغییرات شدید آب و هوایی و بلایای طبیعی در آن شود. به طور ضمنی گفته می شود که علی‌رغم تاثیری که موجودی به اندازه ی کورومولون در چرخه ی طبیعت دارد، آن ها قادرند به صورت دستی تاثیرات خود را بر روی یک سیاره، بر اساس سطح رضایت خود کنترل کنند. کورومولون ها میتوانند به طور یکپارچه در فضا پرواز کنند، گویی که میدان گرانش خود را دارند. همین موضوع میتواند علت وقوع زمین لرزه های شدید و جزر و مدهای بسیار فراتر از حد معمول را توضیح دهد. علاوه بر این ها، این موجودات کاملا در برابر بمب هسته ای مصون هستند و در برابر حملات متعدد این بمب ها، کمترین آسیبی دریافت نمیکنند. در صحنه ای از این اپیزود، هنگامی که ژنرال ناتان با بمب اتمی به کورومولون ها حمله میکند، آن ها پاسخ میدهند که ” خوب نیست”. این موجودات غول مانند، میتوانند به سرعت کل سیاره ها را از طریق فضاهای به ظاهر نامتنهاهی، تلپورت کنند، درست همانطوری که زمین را به مجموعه Planet Music انتقال دادند.

بی شک، فناوری مورد استفاده ی کورومولون ها، بسیار پیشرفته است. زیرا آن ها به یک تفنگ پرتو پلاسما دسترسی دارند که قادر است سیارات را در یک شلیک، از بین ببرد. همچنین آن ها یک کره ی دایسون، اطراف خورشید نزدیک خود ساخته اند.