خالق ریک اند مورتی پس از تبرئه، سکوتش را شکست

اگر از آن دسته از هوادارانی باشید که اخبار سریال را مو به مو دنبال می کنند، بی شک درباره ی حواشی اخیر که سبب اخراج جاستین رویلند، سازنده ی ریک اند مورتی، شد شنیده اید.

چندی پیش، پرونده ای که بر علیه جاستین رویلند ساخته شده و برایش گران تمام شده بود، به خاطر نبود مدرک کافی، منتفی شد. رویلند به خاطر اتفاقی که در ژانویه ی ۲۰۲۰ رخ داده بود به خشونت خانگی متهم شد و در پی اخراجش از تیم ریک اند مورتی، تاثیر زیادی روی آینده ی نا معلوم این سریال گذاشت. گفته شد که قرار است برای کاراکترهای ریک اند مورتی، صداگذارهای جدیدی استخدام شود اما حالا می بینیم که جاستین رویلند، بی گناه اعلام شده.

رویلند در اکانت توییترش، متنی با این عنوان منتشر کرده:

من همیشه می دانستم که این ادعاها بی اساس بوده و هیچگاه شک نداشتم که روز اثبات بی گناهی ام فرا خواهد رسید. من خوشحالم که پرونده منتفی شده است اما در عین حال، عمیقا از حجم دروغ هایی که علیهم بیان شده، متاثرم. بیشتر از همه، از این نا امیدم که بسیاری از مردم بدون توجه به حقایق و تنها با در نظر گرفتن حرف یک فرد که میخواست من را کنسل کند، مرا قضاوت کردند. اینکه ممکن بود در این راه موفق هم بشود، حتی تا حدودی، شرمناک است. اکنون که پرونده کنار گذاشته شده، قصد من بر این است که هم بر روی پروژه های خلاقانه ام کار کنم و هم آبروی خودم را دوباره برگردانم.

جاستین رویلند

اما منتفی شدن پرونده ی رویلند چه تاثیری بر سریال خواهد گذاشت؟

در حال حاظر، هیچ چیز معلوم نیست و نمی توان پیش بینی کرد که آیا شبکه ی ادالت سوییم، از جاستین رویلند برای همکاری مجدد دعوت به عمل می آورد یا خیر. یکی از موانع احتمالی، اختلافات گزارش شده ی بین او و دیگر سازنده ی سریال، دن هارمون است که برای سال‌ها این اختلافات را بین خود حل نکردند. اما نباید فراموش کرد که، جاستین رویلند صدایی است که تمام طرفداران، دو کاراکتر اصلی سریال را با آن می شناسند، پس بدون شک، بازگشت او به ریک اند مورتی، به نفع سریال خواهد بود.

ریک اند مورتی، تنها پروژه ای نبود که پس از اتهامات اخیر، از دستان جاستین رویلند خارج شد. او از سری Hulu، Solar opposites و Koala man هم اخراج گردید که در سری کوالا من، او به عنوان تهیه کننده ی اجرایی حضور داشت و اخراجش به اندازه ای که در ریک اند مورتی و Solar Opposits تاثیرگذار خواهد بود، فرقی ایجاد نخواهد کرد.