تغییر صدای ریک و مورتی، آنچنان مشکل ساز نخواهد بود!

در فصل هفتم سریال ریک و مورتی، قرار است که صداگذار دو شخصیت اصلی جایگزین شوند. اما این مسئله به آن اندازه که به نظر می‌آید، مشکل ساز نخواهد بود.

در روزهای اخیر، جنجالی بین طرفداران سریال رخ داده و سوالات بسیاری در ذهن همگان ایجاد شده در باب اینکه تغییر صداگذار شخصیت های ریک و مورتی، سریال را به چه سرنوشتی دچار خواهد کرد و چه تاثیری در روند داستان خواهد داشت. طبیعتا، از دل این حواشی، شایعات و تئوری های بسیاری ایجاد شده اما شاید حتی لازم نباشد که فصل هفتم سریال، توضیحی درباره ی تغییر صدای ریک و مورتی دهد.

مدتی پیش بود که جاستین رویلند، خالق و صداگذار دو کاراکتر ریک و مورتی، به واسطه ی اتهاماتی که به او وارد شد، از شبکه ی Adult Swim اخراج گشت و از سریال کنار گذاشته شد. رویلند علاوه بر ریک و مورتی، وظیفه ی صداگذاری شخصیت های فرعی را هم در طول این شش فصل سریال بر عهده داشت. با این وجود، پروژه ی ریک و مورتی، بدون جاستین رویلند و با صداگذار جدید پیش خواهد رفت. جریاناتی که اتفاق افتاد، مسلما اختلافات و حواشی بسیاری را در پشت صحنه به همراه داشت اما بعید به نظر می‌رسد که دامنه ی این حواشی به داستان سریال هم سرایت کند.

همانطور که گفته شد، تئوری های بسیاری در باب اینکه تغییر صدای ریک و مورتی چه تاثیری بر روند داستان خواهد داشت، در بین طرفداران شکل گرفته اما در واقعیت، صدای این دو کاراکتر به احتمال زیاد اصلا تغییر نخواهد کرد. در طول تمام این مدتی که سریال پخش می‌شد، صدای این دو شخصیت محبوب، تبدیل به صدایی نمادین و ماندگار بین هواداران سریال شد و موجی از صداگذارها در فضای مجازی، ثابت کردند که تا چه حد میتوانند شبیه ریک و مورتی حرف بزنند. بنابراین، با وجود تمام اینها و تغییر صداگذار، به احتمال زیاد صدای این دو کاراکتر به حدی شبیه به قبل خواهد بود که بیننده ها در تشخیص آن دچار مشکل شوند. اگر شما هم از دسته ی بینندگانی بودید که عادت به گشت و گذار در فضای مجازی  را نداشتید و از اتفاقات افتاده بی خبر بودید، به احتمال زیاد تا پیش از دیدن تیتراژ، اصلا متوجه ی تغییر صداگذار نمی‌شدید.

تغییر یک بازیگر و نادیده گرفتنش، گویا که اصلا اتفاقی رخ نداده، چیز جدیدی نیست و همیشه در حال وقوع است. یوتیوبر و صداگذار آمریکایی، Brian Hull، به جای Adam Sandler در هتل ترانسیلوانیا ۴، ایفای نقش کرد و به جرات میتوان گفت که تغییر چندانی برای بیننده ایجاد نشد. از این دست مسائل، در انیمیشن های بسیاری مانند The Penguins of Madagascar, Back at the Barnyard, The Emperor’s New School و … رخ داده و دور از انتظار است که سریالی به محبوبیت ریک و مورتی، به خاطر این مسئله دچار مشکل چندانی شود.

با توجه به حس شوخ طبعی تند سریال، باید انتظار این را داشته باشیم که به قضیه ی اخراج رویلند در بین دیالوگ های داستان اشاره ای شود. در بین موضوعاتی که در این شش فصل به آن ها پرداخته و با آن ها شوخی شد، مسائل حساس و طنز های دارکی پیدا میشوند و تعجب برانگیز نخواهد بود که با قضیه ی اخیر هم شیطنتی صورت گیرد.

بنابراین، حتی اگر اخراج جاستین رویلند، مشکلی برای سریال ایجاد نکند، خود این قضیه میتواند به عنوان تارگتی برای شوخی های دارک ریک و مورتی شود.