ایستر اگ فصل چهارم قسمت دوم

این متن حاوی اسپویل است !

اپیزود دوم فصل چهار ریک و مورتی هم بالاخره با نام The Old Man And The Seat منتشر شد و حاوی نکات جالبی است که می‌توانید در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید.اما بد نیست در ابتدا نگاهی به کلیت داستان داشته باشیم.
نام این اپیزود، پیرمرد و صندلی(توالت) می‌باشد و داستان مانند اپیزود قبل، از سر میز غذا شروع می‌شود اما در این قسمت ما شاهد ماجراجویی ریک و مورتی مانند قسمت های قبل نیستیم.بلکه در این اپیزود، ریک به یک ماجراجویی تنها می‌رود و در قسمت دیگر داستان، ما همراه جری و مورتی با یکدیگر و سامر و بث با هم هستیم.اتفاقات بسیار جالبی طی این اپیزود رخ داد و ایستر اگ های شگفت انگیزی نیز کشف شدند که به تمامی آن ها در ادامه پرداخته شده.لطفا نظرات خود را در رابطه با این اپیزود در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱.گلوتی
ممکن است موجود فضایی بنفش رنگی که از ابتدای اپیزود ظاهر میشود برایتان آشنا باشد.صداگذار گلوتی، Taika Waititi می‌باشد که در کارنامه‌ی خود کارگردانی و نویسندگی عناوینی مانند Thor: Ragnarok و Jojo Rabbit دارد.
همچنین Sam Nail که در سریال مشهور پیکی بلایندرز ایفای نقش کرد، در این اپیزود حضور داشت.


۲.یک ماجراجویی تنها
هنگامی که ریک از میز صبحانه بلند میشود، میگوید که تنها به ماجراجویی‌ای خواهد رفت و کارگردانی‌اش بر عهده‌ی ران هاوارد نمی‌باشد.در واقع منظور ریک فیلم Solo: A Star Wars Story به کارگردانی ران هاوارد است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.


۳.Phish
اولین پارتنر سامر هنگام ملاقات او اسمی از گروه Phish می‌آورد.فیش در واقع اسم یک گروه راک می‌باشد که از سال ۱۹۸۳ فعالیت میکنند و هم اکنون نیز فعال هستند.

Jersey Mike’s.4
همچنین اولین پارتنر سامر در Jersey Mike’s کار میکند که نام یک ساندویچی زنجیره‌ای می‌باشد که دفتر اصلی آن در نیو جرسی است.


۵.پیش نمایش
هنگامی که مورتی مانیتورها را می‌شکند، گلوتی به او می‌گوید که “طرز کار اپلیکیشن‌ها اینطوری نیست”.این جمله‌ای بود که در کامیک کان سن دیگو به طرفداران گفتته شده بود.


۶.Gorgonها
البته هنوز مطمئن نیستیم که Gorgonها کیستند ولی در این قسمت هنگامی که ریک به رستوران قورباغه‌ها وارد میشود، تابلوی اعلانی را مشاهده میکنید که روی آن نوشته شده بهترین غذاهای قورباغه‌ای در Gorgon.پیش تر در اپیزود نهم فصل سه با نام The ABCs of Beth، شخصیت کیارا اشاره کرده بود که همسر سابقش یک Gorgon بود.


۷.میمون‌ها
هنگامی که ریک وارد رستوران می‌شود، مگسی او را میمون خطاب می‌کند.در واقع هدف او توهینی ساده نبود.بلکه قصد داشت به اجداد انسان ها اشاره کند.در قسمت قبل هم جوکی مشابه را دیدیم که ریک با ورژن میگوی خود روبرو شد.


۸.دور ریک را خط بکش
هنگامی که مورتی و جری در سفینه‌ مشغول نقشه کشیدن هستند، می‌توانید در قسمت چپ نقشه عکس ریک را ببینید رویش ضربدر کشیده شده.

Jeffrey Wright.9
صداگذار شخصیت تونی، جفری رایت می‌باشد که به احتمال زیاد او را در سریال معروف وست ورلد در نقش برنارد دیدید.


۱۰.کلیسای Cysteine Chapel
با توجه به تابلوی بیرون کلیسایی که سامر وارد آن می‌شود، معلوم گشت که اسم کلیسا Cysteine Chapel می‌باشد.جالب است بدانید کلیسایی با نام Sistine Chapel در واتیکان موجود می‌باشد.

Witherspoon.11
کشیشی که در کلیسا کار می‌کتد، Witherspoon نام دارد که احتمال کمی وجود دارد منظور نویسندگان بازیگر زن آمریکایی Reese Witherspoon باشد.


۱۲.به فروشگاه ما سر بزنید
در صحنه ای که ریک کلاهی با طرح یک بارکد سرش گذاشته، اگر بارکد را اسکن کنید به صفحه‌ی فروشگاه ریک و مورتی منتقل خواهید شد.
https://shop.rickandmorty.com


۱۳.تد دنسون
پارتنری که بث در اپلیکیشن پیدا میکند Ted Danson نام دارد که به خاطر بازی در نقش های سم در Cheers و مایکل در The Good Place مشهور می‌باشد.


۱۴.کره
ربات کره سازی که در اپیزود اول سریال نشان داده شده بود، در انتهای این قسمت نیز در یخچال قابل مشاهده است.


۱۵.عاقبت قلدری
همچنین در کنار ربات، تصویر قلدری که در اپیزود اول همین فصل مورتی را اذیت کرد روی پاکت شیر زده شده است.

۱۶.گلوبافن
در این قسمت ریک از ماده ای به نام گلوبافن نام می‌برد که باعث می‌شود فرد پس از خوردن آن، آرزوهایی که به آن ها نرسیده را مشاهده کند.در پایان قسمت جری هم به طور اتفاقی از این ماده مصرف می‌کند و معلوم می‌شود که آرزویش این بوده که برای شرکتی به نام Mountain Sweat به مردم آب برساند.

Tapatio.17
جری وقتی یخچال را باز کرد، دنبال Tapatio می‌گشت که نام سسی مکزیکی است.

Lovefinderrz.18
اپلیکیشنی که گلوتی در این قسمت می‌سازد در واقع نام وب سایتی واقعی به همین نام است.اگر وارد این سایت شوید می‌بینید که این یک سایت عجیب و غریب است.با نگاهی که به سورس کدهای این سایت انداختیم این جمله را مشاهده کردیم:”احتمالا باید دو سال دیگر منتظر بمانید تا بفهمید”.
http://lovefinderrz.com


۱۹.پیرمرد و دریا
همانطور که می‌دانید، نام این اپیزود The Old Man And the Seat می‌باشد که شباهت بسیار زیادی به کتاب The Old Man And the Sea (پیرمرد و دریا) اثر ارنست همینگوی دارد.