ایستراگ های قسمت چهارم فصل چهار

عجیب و غریب ترین اپیزود ریک و مورتی کدام بود؟
بی شک اپیزود چهارم فصل چهار با نام Claw and Hoarder: Special Ricktim’s Morty از عجیب ترین قسمت های سریال است.غیر عادی بودن این قسمت از روال خاص سریال مانند استفاده از بعدهای دیگر هم فراتر می‌رود و ما شاهد این این خواهیم بود که ریک از یک پرتال عبور کرده و در سرزمینی فرود می‌آید که جادو در آن جا واقعی است اما علم نه و یک استعاره ی فانتزی را به یک ابزار جنسی تبدیل میکند.


۱.استیکرهای روی سفینه
اولین ایستراگی که به چشم می‌آید استیکرهایی حاوی مضامین I shleemies، نشان کمپین سیاسی Glorto ’86b و علامت اتم می‌باشد. به نظر می‌آید که Shleemies مربوط به Plumbus باشد.


۲.پنجه های ولورین
هنگامی که ریک و مورتی در سفینه در حال پرواز هستند، ریک به مورتی پیشنهاد می‌دهد که به جای اژدها به او پنجه های ولورین بدهد.ولورین یکی از شخصیت های فانتزی است که تیغ هایی از دستانش خارج می‌شوند و به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید.


۳.یادی از بازی تاج و تخت
صداگزار Balthromaw،همان اژدهای مورتی، Liam Cunningham می‌باشد که پیش تر نقش Davos Seaworth در سریال محبوب بازی تاج و تخت ایفای نقش کرد.


۴.پوستر بلک لایت
در این اپیزود شاهد این هستیم که ریک Balthromaw را پوستر بلک لایت صدا می‍‌زند.این پوسترها در دهه ی هفتاد بین کسانی که از مواد روان گردان استفاده می‌کردند رواج پیدا کرد و حاوی تصاویری رنگی با شکل های عجیب و توهمی بودند.

۵.پلوتو
در این اپیزود جری به پلوتو سفر می‌کند که اشاره دارد به قسمت نهم فصل اول سریال با نام Something Ricked This Way Comes.در این قسمت جری با ریک سر این که پلوتو سیاره نیست بحث کرده بود.


۶.قبرهای ریک و مورتی
هنگامی که مورتی در حیاط پشتی خانه با Balthromaw صحبت می‌کند، می‌توانید دو قبر را مشاهده کنید که در فصل اول سریال ریک و مورتی جسدهای خود را در آن دفن کرده بودند.


۷.گنجینه‌ی اژدها
اگر نگاهی به گنج هایی که Balthromaw در زیرزمین خانه دفن می‌کند بیاندازید، وسایل جالبی را مشاهده خواهید کرد.مانند این تصویر که یک تسلا( با ایلان تاسک قسمت قبل اشتباه نگیرید)، مجسمه‌ی Venus de Milo یونانی و … را می‌بینید.

۸.Hi-C Ecto Cooler
ریک حین گشتن بین وسایل اژدها، با یک جعبه ای مواجه می‌شود که رویش نام Hi-C Ecto Cooler نوشته شده.این موضوع در واقع رفرنسی است به سری فیلم های Ghostbusters.


۹.دیگر گنج ها
به جز هدست های واقعیت مجازی،نوارهای کاست، نوعی خاص از جوایز و سکه، وسایل زیر هم پیدا می‌شوند:
۱.چهار اسپین پاپ که شامل شخصیت های Qui-Gon از جنگ ستارگان، یکی از هیولاهای کلاسیک سریال Black Lagoon و دو کاراکتر از فیلم Small Soldiers که در سال ۱۹۹۸ پخش شد.
۲.ظرف غذای Duckman.(شخصیت کارتونی که در سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ پخش شد.)
۳.یک فانکو پاپ از Dan Harmon (یکی از خالقین سریال ریک و مورتی).
۴.کامیکی که سوپرمن برای اولین بار در آن ظاهر شد.


۱۰.پوکمون
به دلایل نامشخصی، شخصی که در سمت چپ ایستاده، بر اساس Kat Ketchum(شخصیت اصلی انیمه‌ی پوکمون) ساخته شده و دقیقا کلاه مشابهی دارند.


۱۱.تیلور سوئیفت
می‌توانید در این لینک گیفی را که Balthromaw به مورتی فرستاده مشاهده کنید.


۱۲.D&D
هنگاهی که مورتی در حال فراری دادن Balthromaw است، اژدها به او می‌گوید که فقط می‌خواسته کمی D&D بازی کند.D&D مخفف Dungeons and Dragons است که یک بازی در سبک نقش آفرینی می‌باشد و توسط Gary Gygax و Dave Arneson در دهه‌ی ۷۰، تقریبا تمام عناوین سبک فانتزی را تحت تاثیر خود قرار داد.


۱۳.پاک کردن حافظه
دستگاهی که ریک به وسیله‌ی آن حافظه‌ی جری را پاک می‌کند، پیش تر در اپیزود هشتم فصل سوم هم ظاهر شده بود و جالب است بدانید که اشاره دارد به دستگاهی با کارکرد مشابه در سری فیلم های Men in Black.

۱۴.پ-ور-ن جادوگری
هنگامی که تیم ریک به آشیانه جادوگر می رسد ، او با لباس بلند و گشاد خود را پدیدار می شود. اگر شما به پشت سر او نگاه کنید ، شما می توانید یک جادوگر در لباس شنای زنانه دوتکه یا لباس زیر را دریک هولوگرام پشت سر او را ببینید. ظاهرا ، این چیزی است که پ-ورن-و جادوگر به نظر می رسد.

۱۵.Matthew Broderick
صداگذار گربه سخنگو، Matthew Broderick می‌باشد که می‌توان به نقش وی در فیلم Ferris Bueller’s Day Off و همچنین شخصیت سیمبا در The Lion King اشاره کرد.


۱۶.عنوان قسمت
نام این اپیزود Claw and Hoarder: Special Rictim’s Morty می‌باشد که اشاره دارد به سریال Law & Order: Special Victims Unit که در رابطه با جرایم جنسی است.