ایستراگ های قسمت پنجم فصل چهار

۱.پیش نمایش کامیک کان
صحنه‌ی ابتدایی اپیزود که در آن ریک جری را هنگام نصب چراغ های کریسمس مسخره می‌کند، در پیش نمایش این فصل در کامیک کان در معرض دید قرار گرفته بود.


۲.سیری
این ایده که سیری نمیتونه چیزی به سادگی تنظیم تایمر ساعت رو به درستی انجام بده چیزی بیشتر از شوخیه صرف برای مشترکان آیفون هست.


۳.لاستیک پنچر شده باید پیاده شین
جمله‌ای که بعد از پنچر شدن سفینه گفته می‌شود، در واقع صدای کریستوفر واکین، بازیگر قدیمی هالیوود، است.


۴.روح های ژاپنی دهه ۹۰
هنگامی که مورتی توسط مار زخمی می‌شود، ریک به او می‌گوید که شبیه روح های ژاپنی دهه ۹۰ شده است.این کلمه‌ی ریک اشاره به فیلم حلقه و کینه(The Ring and the Grudge) دارد که در آن هیولاهایی شبیه این حالت مورتی وجود داشتند.

۵.مقیاس کارداشف
ریک سیاره‌ی مارها را تمدن نوع صفر نام گذاری می‌کند.منظور وی این این دسته بندی، مقیاس کارداشف است که تمدن ها را بر اساس میزان انرژی ای که می‌توانند مهار کنند دسته بندی می‌کند.طبق گفته های کار سگان ستاره شناس، تمدن نوع صفر، تمدنی است که ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

۶.Jeff Snakeworthy
در جوکی که ریک تعریف می‌کند، ایستراگی پنهان است و اشاره به Jeff Snakeworthy،کمدین معروف، دارد که تیکه کلام همیشگی اش در در این مورد است که آیا شما یک ردنک(Redneck) هستید یا خیر.جوک ریک این بود که نه خودش و نه مورتی نمی‌توانستند نام Rick Aldrin را به یاد بیاورند و نام او را با Buzz Advil و Buz Aspirin (که هر دو نام نوعی قرص است) اشتباه می‌گرفتند.


۷.جنگ ستارگان
به شمع هایی که روی میز مورتی است دقت کنید.این شمع ها دقیقا به شکل ربات RD-D2 از سری جنگ ستارگان هستند.


۸.اسنافل
سگ مورتی در فصل اول را به خاطر دارید؟اگر به سمت راست تصویر که صحنه‌ی ورود مورتی به فروشگاه خرید حیوانات می‌باشد دقت کنید، تصویر اسنافل را روی دو تا از بسته‌ها مشاهده می‌کنید.


۹.Slippy Todd
مورتی نام مار خود را Slippy،به معنی لغزنده، می‌گذارد و این امر ما را یاد شخصیت Slippy Todd از سری Star Fox می‌اندازد.


۱۰.پلامبوس
هنگامی که مورتی کلیدهای ریک را میدزدد، اگر به صدای گوینده‌ی تلویزیون گوش دهید کلمه‌ی پلامبوس را خواهید شنید که حتما برایتان آشناست.


۱۱.Downbeat
ریک، مورتی و سامر در حال انجام بازی Downbeat هستند که نوعی حالت تخیلی از بازیYahtzee (نوعی بازی با تاس)می‌باشد.


۱۲.ترمیناتور
اگر سری فیلم‌های ترمیناتور را دیده باشید، صد در صد به شباهت این اپیزود و با سری ترمیناتور پی خواهید برد.


۱۳.ذخیره نبودن شماره‌ی جری در گوشی همسرش
به نظر می‌آمد از اپیزود پایانی فصل قبل، رابطه‌ی بث و جری بهبود یافته است اما در اپیزود پیشین همین فصل، شاهد این بودیم که بث متوجه شد تد دنسون،بازیگر مشهور آمریکایی، همزادش است و در این اپیزود جری متوجه شد بث شماره‌اش را در گوشی‌اش ذخیره ندارد.کسی چه می‌داند، شاید اتفاقی که در قسمت قبل افتاد، روی دید بث نسبت به ازدواجش با جری تاثیر گذاشته…! جری بیچاره


۱۴.سفر در زمان
سازندگان سریال،دن هارموند و جاستین رویلند، بارها اعلام کردند که قصد درگیر کردن داستان با سفر در زمان را ندارند. اما در این اپیزود همگی دیدیم که بالاخره جعبه‌ای که در گاراج با عنوان ابزار سفر در زمان وجود داشت، باز شد و این اتفاق به وقوع پیوست.


۱۵.بازگشت به آینده
در دنیای مارها، پوستری از نسخه‌ی ماری فیلم دوست داشتنی بازگشت به آینده(Back to the future) قابل مشاهده است که همان سال در دنیای ما هم منتشر شد.


۱۶.مرگ آبراهام لینکن و جنگ جهانی دوم
در ادامه‌ی اپیزود، طی تغییراتی که در دنیای مارها رخ داد، جلوگیری از مرگ آبراهام لینکن سبب شد که نازی ها جنگ جهانی دوم را برنده شوند.


۱۷.نقاشی سگ
همگی می‌دانیم که هیتلر زمانی نقاش بوده.چیری که دقیق نمی‌دانیم این است که تابلوی سگی که روی دیوار وجود دارد، رفرنسی به نقاشی واقعی هیتلر است(چرا که هیتلر در یکی از آثارش یک سگ را نقاشی کرد) یا این که اشاره به پیش نمایش فصل هشتم سریال It’s Always Sunny in Philadelphia با عنوان Pop-Pop: The Final Solution دارد که در آن شخصیت چارلی یک نقاشی فیک از اثر هیتلر را می‌کشد که بسیار شبیه این نقاشی موجود در این اپیزود است.


۱۸.سر بیضه ای ها
سر بیضه ای ها در قسمت های قبل سریال هم حضور داشتند.اگر به یاد داشته باشید در قسمت اول فصل دوم با نام A Rickle in Time هم آن‌ها را دیده اید.


۱۹.Shleemypants
شخصیتی که خود را Shleemypants معرفی می‌کند، توسط کدمین و بازیگر آمریگایی،Keegan-Michael Key، صداگذاری شده است.

۲۰.Ouroboros
هنگامی که همه‌ی مارها در حال ناپدید شدن هستند، به شکل Ouroboros در می‌آیند که نماد ابدیت است.


۲۱.روح کریسمس از آینده اومده
روح کریسمس از آینده، رفرنسی است به کتاب سرود کریسمس از چارلز دیکنز.


۲۲.چشم کبود مورتی
در صحنه‌ای که پس از اتمام سریال نمایش داده می‌شود، کارت پستالی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌‌دهد مورتی چگونه در آینده چشمش کبود خواهد شد.


۲۳.عنوان اپیزود
نام این اپیزود،Rattlestar Ricklactica، می‌باشد و به نظر می‌آید اشاره دارد به سریال Battlestar Galactica.