ایستر اگ فصل چهارم قسمت اول

ایستر اگ هایی که احتمالا در قسمت اول فصل چهار ریک و مورتی از دست دادید :

این متن حاوی اسپویل می‌باشد.

سرانجام فصل چهارم ریک و مورتی منتشر شد و برای ما نیز این امکان فراهم آمد که به کند و کاو جنبه های گوناگون این انیمیشن ۲۳ دقیقه ای شگفت انگیز بپردازیم.

در قسمت اول با نام Edge of Tomorty: Rick, Die, Rickpeat، مورتی به یک کریستال مرگ دست پیدا میکند که این کریستال طریقه ی مرگ فرد را نشان میدهد.بدین ترتیب، مورتی سعی میکند آینده ی خود را دستکاری کند و با همکلاسی اش جسیکا بمیرد. ریک نیز در این حین به دفعات در دنیای ریک های دیگر و داخل ظرف مخصوص کلون آپلود می‌شود و با اتفاقات بسیاری در واقعیات گوناگون دست و پنجه نرم میکند و ما هم شاهد نبرهای هوایی یک ریک هولوگرامی که شکل فیزیکی به خود گرفته است و کلی تخم زنبود هستیم.

خلاصه

اپیزود توانست نگاهی به گذشته ی ریک و مورتی بیندازد حین اینکه اتفاقات زمان حال را نیز پیگیری کند.


.به Margaritaville خوش آمدید

۱.به Margaritaville خوش آمدید

گردنبند Margaritaville که در ابتدای اپیزود در سلفی جسیکا مشاهده میکنیم، در الهاماتی که از سوی کریستال مرگ به مورتی میشود هم قابل مشاهده است.

تاثیرات فصل های قبل

۲.تاثیرات فصل های قبل

در ابتدای قسمت هنگامی که ریک مورتی را برای ماجراجویی جدید میبرد، بث به او میگوید که ، الان راه جدیدی برای این کار داریم که منظورش این است باید برای ماجراجویی ها از مورتی اجازه بگیرد.این امر در واقع نتیجه ی تاثیر قسمت آخر فصل ۳ روی بث و جری میباشد.

دانه ها را توی باسنت بگذار

۳.دانه ها را توی باسنت بگذار

اگر دقت کنید جمع کردن کریستال های مرگ و فرار از آن موقعیت خطرناک، کمی به قسمت اول سریال شباهت دارد.

مرگ های بی شمار مورتی

۴.مرگ های بی شمار مورتی

اگر به تصاویری که کریستال به مورتی الهام میکند دقت کنید، خواهید دید که احتمال مرگ مورتی به روش های بسیار گوناگونی وجود دارد.از غرق شدن در یک توالت گرفته تا قطع شدن سرش در یک آسانسور،منفجر شدن هنگام خنثی کردن یک بمب بزرگ،پاشیده شدن زباله های سمی روی بدن توسط یک ماشین،له شدن در ترافیک به وسیله ی تکه چوب بزرگی که از پشت کامیون می‌افتد، افتادن ساده از نردبان و خیلی مرگ های دیگر.

عملیات ققنوس

۵.عملیات ققنوس

ریک اظهار میکند که عملیات ققنوس را متوقف کرده است.این جمله در واقع اشاره ای به اپیزود هفتم از فصل دوم سریال با نام Big Trouble in Little Sanchez دارد که در آن ریک خود را در بدن یک نوجوان کلون کرد و در انتها متوجه شد که عملیات ققنوس، آن بازگشتی که فکر میکرد نیست و تمام کلون های خود را نابود کرد.

سفر در زمان

۶.سفر در زمان

در گاراج خانه، جعبه ای وجود دارد که برچسب وسایل سفر در زمان روی آن زده شده.هنگامی که ریک در واقعیات مختلف سفر میکند، این برچسب هم به ترتیب به وسایل سفر در زمان فاشیستی، وسایل سفر در زمان میگویی و وسایل سفر در زمان زنبوری تغییر نام میدهد.قابل ذکر است که سازندگان سریال یعنی جاستین رویلند و دن هارموند، بیش از یک بار اعلام کردند که خبری از سفر در زمان در سریال نخواهد بود.

فاشیست ها

۷.فاشیست ها

بسیاری از طرفداران سریال، اصرار دارند که سازندگان به جای دخالت در سیاست بهتر است فقط روی ماجراجویی های ریک و مورتی تمرکز کنند.در صحنه ای از این قسمت، مورتی فاشیست به ریک میگوید که اینقدر سوال نپرس.اینقدر هم روایت داستان نکت.فقط لذت ببر.در واقع اشاره به همین موضوع دارد.

شخصیت های قدیمی

۸.شخصیت های قدیمی

این اپیزود اشاره های بسیاری به فصل های قبل دارد.مثل آقای Meeseeks و Revolio Clockberg Jr از اپیزود یازدهم فصل یک با نام Ricksy Business.

کلون های کوچک

۹.کلون های کوچک

هربار که ریک به یک واقعیت جدید وارد میشود، میتوانید یک جفت جدید کلون را در پس زمینه مشاهده کنید.

معادلات ریاضی

۱۰.معادلات ریاضی

زمانی که مورتی در کلاس ریاضی پای تخته میرود، میتوانید معادلات عجیبی روی تخته سیاه ببینید.

Coco

۱۱.Coco

قلدری که مورتی را تهدید به قتل میکند، در واقع رفرنسی به انیمیشن Coco  دارد که سال ۲۰۱۷ منتشر شد.این انیمیشن داستان پسری است که به دنیای مردگان قدم میگذارد.

fait accompli
fait accompli

۱۲. fait accompli

قلدری که به مورتی را اذیت میکند، به او میگوید که fait accompli.این جمله ای فرانسوی است و به معنی عمل انجام شده میباشد.

راندال
راندال

۱۳.راندال

بدون شک یکی از سه قلدر این قسمت، همان راندال از انیمیشن Recess میباشد که در سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ از شبکه ABC پخش میشد.لازم به ذکر است که این شخصیت در پایان اپیزود نهم فصل یک هم ظاهر شده بود.

وضعیت Akira-type
وضعیت Akira-type

۱۴.وضعیت Akira-type

هنگامی که پلیس مورتی را محاصره میکند، یکی از پلیس ها با بی سیم وضعیت را Akira-type  اعلام میکند که اشاره به انیمه‌ ای با این نام دارد که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد.همچنین موزیکی که در این صحنه پخش میشود، شباهت زیادی به موزیک Akira  دارد.

قاضی ها نباید به روح باور داشته باشند
قاضی ها نباید به روح باور داشته باشند

۱۵.قاضی ها نباید به روح باور داشته باشند

به زیرنویسی که در خبرهای فوری هنگام خارج شدن مورتی از دادگاه پخش میشود دقت کنید.این زیرنویس میگوید مهم نیست کلمه‌ی la croix  را هر طور تلفظ کنید، احمقانه به نظر می‌آید. در ادامه نیز میگوید که قاضی‌ای که مورتی را تبرئه کرد، دست به خودکشی زد.

ترور جهان را نجات میدهد
ترور جهان را نجات میدهد

۱۶.ترور جهان را نجات میدهد

اگر به بیلبوردی که در تصویر وجود دارد دقت کنید، با Trover Saves the Universe  روبرو میشوید.این در واقع نام بازی ویدیویی می‌باشد که پیش تر ساخته شده بود.

بوگلین های من کجان؟
بوگلین های من کجان؟

۱۷.بوگلین های من کجان؟

بزرگترین ایستر اگ این اپیزود صحنه ای بود که ریک به گاراج خانه اش بازمیگردد و متوجه میشود که مورتی انبار مهماتش را به سرقت برده.اما به جای توجه به آن، به سراغ بوگلین هایش میرود.بوگلین ها در واقع عروسک های خیمه شب بازی دهه ۸۰ هستند.

برند Kirkland
برند Kirkland

۱۸.برند Kirkland

جعبه‌ی قرمزی که ریک دستش میگیرد و نام Kirkland روی آن نوشته شده، در واقع برندی واقعی با همین نام است.

آیزاک آسیمو
آیزاک آسیمو

۱۹.آیزاک آسیمو

دیالوگی که میان ریک زنبوری و ریک هولوگرامی رد و بدل میشود، به اسم آیزاک آسیمو اشاره میشود. وی نویسنده ای بود که درباره‌ی ربات ها و هوش مصنوعی مینوشت.

فروسیال
فروسیال

۲۰.فروسیال

ریک هولوگرامی ماده چسبنامی که به بدنش چسبید را فروفلوئید نامید.فروفلئید مایعی است که به آهن ربا واکنش عجیبی میدهد و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.

صد سال
صد سال

۲۱.صد سال

حرکاتی که ریک و مورتی در پایان این قسمت انجام میدهند، به اپیزود اول این سریال اشاره دارد و معنی آن این است که سریال قرار است حال و هوای کلاسیک و قدیمی خودش را حفظ کند.

فکر اشتباه
فکر اشتباه

۲۲.فکر اشتباه

پس از پایان قسمت، صحنه ای را نشان میدهد که جسیکا با دوستانش راجع به این موضوع صحبت میکند که دوست دارد در آسایشگاه کار کند و کسانی که دم مرگشان هستند را تسلی دهد.مورتی صحبت های او را میشنود و متوجه میشود که افکاری که کریستال مرگ به او میگفت را اشتباه برداشت کرده است.

تام کروز
تام کروز

۲۳.تام کروز

این اپیزود با نام Edge of Tomorty: Rick, Die, Rickpeat منتشر شد که بی شک به فیلم ۲۰۱۴ تام کروز با نام Edge of Tommorow اشاره دارد که این فیلم با نام زندگی کن،بمیر و تکرار کن(Live,die,repeat) هم مشهور است.